Fortsätt till huvudinnehåll

Ingen julstress i år

Jag har bestämmt att det här året skall jag inte få någon julstres. Orkar inte med att en vecka före jul måsta gå och stress köpa julklappar, paketera in alla julklappar och fixa all julbak. Så i år har jag bestämmt mig att vara ute i god tid. Så idag var vi i Sello och fick nästan alla julklappar köpa, måste köpa ännu tre sycken för glömmde att köpa två julklappar och den tredje hittade jag inte. Men känner mig faktist riktigt nöjd med att ha allt under kontroll, de julklapparna jag inte köpte så vet jag ändå vad de skall vara så vi måste väll fara nästa vecka igen till Sello. Så nu kan jag redan paketera in alla julklappar och sedan veckan före jul behöver jag bara koncentrera mig på julbaket.
Så igen julstress för mig det här året i alla fall!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon börjar dagis

Imorgon ska Molly börja inskolningen på dagis. Spännande!! Har de senaste dagarna försökt sätta Mollys namn på alla hennes kläder och så har jag köpt det mesta hon behöver för dagis. Så känns som vi är redo. Jag har också berätta om dagis till Molly (vet inte om hon har förstått vad jag sakt), men har berättat att hon ska börja gå på dagis och att mamma och pappa inte kommer vara där men massor med andra barn och leksaker finns det. Hon kan i alla fall redan säga dagis, så de är ju alltid något, hehe. Molly älskar också sin nya bi-ryggsäck, hon vill gå med den på ryggen hela tiden. Så jag tycker i alla fall vi har förberätt oss för dagis så gott de går. Men vi får se hur det går, tror nog att Molly kommer stortrivas på dagis, hon tycker ändå massor om andra barn. Fast jag egentligen är ganska lugn med att hon börjar dagis och inte känner någon sparationsångest så finns det två saker jag lite småstressar över. Ett är lunchen, Molly är stor krångelpytts och äter väldigt få saker, men

Så blev det inte som vi hade planerat...

Det var ju meningen att jag ska börja jobba heltid nu i september, men de kommer tyvärr få vänta i en månad. Valter ska nämligen operera handen pånytt, och det betyder det att han inte alls kan ta hand om Molly. Molly börjar i och för sig på dagis nästa vecka, men jag kan tyvärr inte bara jobba morgonturer, så det kommer bli en månad med väldigt lite jobb. Några lördagar kommer jag måsta jobba och sen hoppas jag att jag kanske skulle få någo korta morgonturer någong. När jag sen är hemma nästan hela tiden så får Molly säkert börja ganska lugnt på dagis, de två första veckorna är de ju inskolning, men sen efter de får de säkert bli lite kortare dagar. För känns lite dumt att ha henne på dagis när man är hemma, men det är ju klart hon måste gå, man kan ju inte ha henne hemma juste efter hon har inskolas. Nåmen då kanske jag kan njuta lite av egentid, städa i fred och annat när Molly är på dagis. Jag bara hoppas att den här operationen skulle hjälpa Valters hand, men när inte läkarna

Lugn torsdag

Här har det varit en väldigt lugn torsdag nästan bara spenderat på soffan. Molly har nämligen blivit sjuk, hon har inte alls varit sig själv idag. Snoren bara rinner, ingen feber har hon haft, eller jag har bara mätt en gång men då hade hon under hennes normala temperatur. Men hon har varit riktigt trött och inte alls villa leka själv. Hela morgonen satt hon bara med mig på soffan, före klockan ens var 10 så hade vi ren hunnit läsa igenom alla hennes böcker två gånger och hunnit se på barnprogram. När man är sjuk tycker jag det är okej att få titta på tv. Efter att hon ätiti lite lunch så somnade hon på sängen, när hon var där med Valter, händer aldrig att hon bara somnar om hon påriktigt inte är sjuk. Så jag klädde på henne ytterkläderna och satt henne i vagnen 40 minuter tidigare än normalt, nästan tre timmar sov hon, vaknade några gånger när tutten föll, klockan två bestämmde jag mig för att väcka henne. Tänkte att fast hon är sjuk så kanske hon inte behöver sova mer än tre timmar