Fortsätt till huvudinnehåll

Skönt med lite egentid

Molly somnade just och Valter är inte hemma, så jag har hela kvällen för mig själv, så skönt. Nu när Valter är på sjukledigt så blir det inte så mycket egentid för mig. Så när det händer så njuter jag fullt ut. Att få ha tv:n för mig själv, kunna välja exakt vad jag vill titta på och att ha hela soffan för mig själv, kan ligga exakt hur jag vill, så skönt.
Men får se hur länge jag orkar vara vaken, kan vara att jag måste gå tidigt att sova. Var igår på jobb igen, så var hemma först lite efter halv ett, så fick återigen inte så många timmarssömn. Men kanske jag orkar se på ett par avsnitt av Gilmore Girls eller så somnar jag på soffan och vaknar när Valter kommer...
Men nu skall jag börja njuta av det bästa sällskapet jag kan önska, alltså mitt egna. Ha det bra!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommaren i bilder

Nu är jag tillbaks!

Det blev visst en liten oplanerad sommarpaus här, har inte riktigt haft tid att blogga när man farit från lande till lande och ibland hemma några dagar för att jobba och tvätta kläder.
Men nu är det slut på semstern för vår del, eller jag har först jobb nästa veckas onsdag, men inget mera lande blir de i år.

Det har varit en väldigt lyckad semester, lite fram och tillbaks har vi farit. Men har ändå inte varit så farligt. Tre veckor semester har jag haft från jobbet och de veckorna spenderades bara på landet, först på mitt lande och sedan på Valters lande och därimellan hemme några dagar på tumis med Molly medan Valter åkte till Pori Jazz.
Vi hade väldigt tur med värde måste jag säga, två eller tre dagar tror jag det har regnat, och nu den senaste veckan på Valters lande hade vi till och med hett i flera dagar. Hade packat helt för lite sommar kläder med, hade inte räknat med att det skulle bli sommar i år.
Men det var nog verkligen skönt med semester, i juni jobbade jag ganska mycket …

Påsken

Så börjar påsken vara slut för detta år. Först såg det ut som vi skulle ha en lugn påsk, med nästan inget program, men så några dagar före påsken så märkte jag att vi helt plötsligt har massor inplanerat. Så det blev inte en så lugn påsk som jag hade trott.
Men en riktigt trevlig påsk med massor god mat och helt för mycket choklad ägg har det varit. Molly har också för första gången fått smaka på choklad ägg och pasha och hon tyckte om båda (det är de första söta som har smakt för henne). Nåmen som tur är det påsk bara en gång i året.

Sen har vi också hunnit med en inte så trevlig spyolycka. Valters pappa har en stuga i Pojo och vi bestämmde oss på söndag att fara dit och hälsa på för vi har inte varit där förut. Sista vägen dit var en skogsväg, ganska mycket guppor och kurvor. Men vi kom fram och jag andades ut för att jag hade klarat av att köra den hemska vägen och så skulle jag ta ut Molly och så märker jag att hon är helt täckt med spyor. Varken jag eller Valter har märkt när hon…