Fortsätt till huvudinnehåll

Varför vill hon inte sova?

Molly är igen i fasen då hon inte vill sova på morgorna. Vi hade det jättebra för några veckor sedan, då sov hon till 6.30-7 varje morgon och det var sååå skönt. Men sen för några dagar sen så vaknade hon lite över fyra och ville inte ordentligt somna om, hon slummra till för några minuter men så vakande hon och så höll de på tills jag gav upp halv 7. Sen vaknade hon nästa dag klockan fem och ville inte alls sova, var hur pigg som helst. Okej, igår sov hon faktist till halv sju så det var riktigt skönt. Men idag igen vaknade hon lite efter fyra och ville inte somna om ordentligt, hon kan slummra till för 5-10 minuter men så vaknar hon. Super iriterande för jag får inget sovet fast hon kanske slummrar till för några minuter.
Jag förstår inte varför hon måste tvinga sig själv att vara vaken, för hon är trött, hon gnuggar sig i ögonen hela tiden, men hon bara vägrar somna om. Jag skulle nästan förstå att hon vaknar så här tidigt om hon skulle gå tidigt och sova på kvällarna. Men det gör hon inte, hon brukar gå och sova kring åtta tiden. Så de nätterna hon vaknar vid 4-5 tiden så sover hon bara 8-9 timmar, det är inte så mycket för ett liten barn tycker jag! Inte sover hon heller hela nätter utan vaknar 1-2 gång per natt. Jag börjar känna mig trött på det här, skulle bara önska att Molly skulle kunna sova varje natt till ungefär sju.
Inte verkar det heller inverka om hon sover mindre på dagarna som jag hade hoppats på att kanske skulle fungera. Det verkar inte riktigt finnas något som gör att hon sover bättre...
Men hoppas att det blir bättre snart nu när jag börja jobba så kommer jag inte ha någon lust att vakna klockan 4!!


Kommentarer

  1. Hon sku säkert behöva ett eget rum :/ Gissar att ni båda störs av varandra. Och ordentlig sömnskola är också svårt när man sover bredvid varandra... Ha du satt in ansökan til Grani stad nu??

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Näst bästa dagen i mitt liv!

Den bästa dagen i mitt liv var när Molly föddes, men igår kväll kommer på en bra andra plats. Nämligen Valter fria!
Han gick ner på knä och sa att han vill dela resten av sitt liv med mig och Molly och så frågade han om jag vill dela mitt liv med honom. Och det vill jag ju såklart göra!!
Han hade till och med en "ring", plastdelen man drar bort från mjölkförpackningen när man öppnar den. I början av vårt förhållande så skämt friade Valter men just plastdelen från mjölkförpackningen, så det var ju nog lite romantiskt att han just andvände den som ring.

Men fast min nuvarande ring är jättefin så vill jag ha en riktig ring, frågan är bara om jag vill ha en simpel utan någo diamanter eller om jag vill ha diamanter. Tror jag vill ha en med diamanter nu och sen som vigselring får det bli en simpel.

Bröllopet kommer först vara troligtvis om två år. Valter som är sjukskriven och jag vårdledig så känns det lite som att vi kanske inte har råd för tillfället med någon stor fest.
Men l…

Sommaren i bilder

Vår lilla mamis

Jag har tagit hand om Molly så gott som själv ända sedan Valter blev sjukskriven i början av juni. Jag har matat henne, lagt henne och sova och bytt blöja. Det ända Valter har klarat av är att göra är att umgås och leka med henne. Fast man skulle tro att när Molly får vara så mycket med sin pappa så skulle hon inte bli så fast i mig, men nej så är det inte. Nu när Valter kan börja hjälpa lite, med tex. matningen eller att sätta henne och sova, så duger inte han. Om han skall försöka ge mat till Molly så vägrar hon äta, men sen när jag matar så går det hur bra som helst. Likadant med att sätta henne och sova, (vi ger alltid mjölk till henne i sängen så hon sen somnar när hon äter), hon vägrar äta mjölken om det är Valter som ger den, hon blir helt super sur och börjar skrika, det ända som duger då är att vara i pappas famn, så fort han sätter ner henne i sängen så börjar hon skrika. Men när jag kommer och ge henne mjölken tar hon det nästan direkt.

Jag kommer börja att jobba ett par tu…